Otsikko
Laila Hietamiehen kirja; Kuin tuuli tähkäpäissä. Kirjan nais-päähenkilö käy luostarissa. Mikä on luostarin nimi ja osoite.

Kysytty

Laila Hietamiehen kirja; Kuin tuuli tähkäpäissä. Kirjan nais-päähenkilö käy luostarissa. Mikä on luostarin nimi ja osoite.

Vastaus

Vastattu

Luostari Hietamiehen romaanissa on "Pyhän Marian sisarten luostari". Kirjailija sijoittaa sen Via Marmoratan varrelle. Tarkkaa osoitetta ei mainita, mutta sijainti on melko hyvin määriteltävissä seuraavan kuvauksen perusteella:

"Bussi lähestyi via Marmorataa ja siellä jäi autosta useita nunnia. Margherita oli kuullut heidän puheissaan maininneen Pyhän Marian Sisarten luostarista. -- Margherita kiiruhti nousemaan bussista. Laatassa hän näki luostarin nimen. Koska hän ei suinkaan halunnut kulkea yhdessä toisten nunnien kanssa, hän käveli lapsi käsivarrellaan kadun yli Aventinon pieneen puistikkoon ja odotti siellä toisten häviävän portista." (s. 378–9)