Otsikko
Onko parempaa vastausta tähän kysymykseen? Kuten monista kuvavälähdyksistä olemme nähneet, Virenin kisanumero oli Munchenissä 228.Vasalan numero oli 226. Kuka…

Kysytty

Onko parempaa vastausta tähän kysymykseen?

Kuten monista kuvavälähdyksistä olemme nähneet, Virenin kisanumero oli Munchenissä 228.Vasalan numero oli 226. Kuka suomalainen yleisurheilija edusti maatamme numerolla 227 ?

Onko se Raimo Vilen ? Eräs vastaaja on sanonut Pirjo Wilmi, mutta se ei tainne osuvan sopivaan väliin akkosjärjestyksessä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä se oli Raimo Vilén. Tämä käy ilmi Helsingin Sanomien 1.9.1972 julkaisemasta urheilu-uutisoinnista. Lehden kuvassa pettynyt Vilén istuu radan pinnassa rinnassaan numero 227. Jutun mukaan Münchenissä 100 metrin alkuerässään aikaan 11.00 jäänyt Vilén sai lihaskrampin molempiin jalkoihinsa ja menetti mahdollisuutensa jatkoon.

Helsingin Sanomat 1.9.1972

5 ääntä

Kommentit

Raimo Vilenin 100m aika Munchenissä ei ollut kovin häävi kramppi selittää 11.00 mutta olisi silti hävinnyt Gina Luckenkemperille tämä vuoden EM-kisat 2022 joka upeasti juoksi 10.99 Vilen olisi jäännyut 4, mutta 1972 hän ei sentään ollut viimeisenä vaan 6. eka erä. (Antti Rajamäki juoksi upeasti 10.52 mutta karsitui myöskin. )
Markus Pöyhösen aika oli 10.31 Munchenin EM-kisat 2002 ja oli silloin viides.
Suomen tuore SE mies Samuel Samuelsson taas juoksi oma standardin mukaan 10.35 aikaa. tuntuu että hän ei pysty juoksemaan rennosti kun joku muu on rinnassa .