Otsikko
Onko olemassa testattua reseptiä ellen svinhufvud-kakusta, joka olisi "kevytversio"? Eli perusreseptissä käytetään 300g voita niin voisiko voin korvata jollain…

Kysytty

Onko olemassa testattua reseptiä ellen svinhufvud-kakusta, joka olisi "kevytversio"? Eli perusreseptissä käytetään 300g voita niin voisiko voin korvata jollain muulla aineella (rahka, tuorejuusto tms.)? Nyt etsitään nimen omaan kokeiltua reseptiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin verkosta tällaisen kokeilun:
Unohdin marenkipohjista mantelijauheen ja tarkotuksella vähensin rasvan määrää. Ohjeessa oli 300 g voita ja se oli mielestäni hirmu paljon. Laitoin 200 g ja siitäkin tuli niin iso satsi kräämiä, etten kaikkia siitäkään laittanut. Mielestäni kakusta tuli sopivan kevyt, mutta makua oli kuitenkin riittävästi.http://klemmari2.vuodatus.net/blog/1956592