Otsikko
Onko olemassa Suomen kielisiä teoksia ninjoista ja heidän historiastaan. Teoksen on tarkoitus olla siis tietokirjamainen.

Kysytty

Onko olemassa Suomen kielisiä teoksia ninjoista ja heidän historiastaan. Teoksen on tarkoitus olla siis tietokirjamainen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en löytänyt Finna.fi:n haulla suomenkielistä tietokirjaa ninjoista. Harukaze-julkaisusta, nro. 5 (2010) löytyvässä Joonas Nissisen artikkelissa Ninjat ennen ja nyt, https://www.oulu.fi/Harukaze/Nissinen_2010.html on mainittu kaksi suomenkielistä lähdettä
Lewis, Peter, Taistelulajien maailma. Karisto, Hämeenlinna 1998.
ja artikkeli Lumme, Juhana, ”Ninjojen hämärä historia”. Anime 7/2008.

Sekä Lewisin kirjaa että Anime-lehtiä löytyy Vaara-kirjastoista.