Onko olemassa lasten kuvakirjoja, jossa käsiteltäisiin sitä juttua, joka näitä 3-6-vuotiaita niin kovasti kiinnostaisi. Pimppi ja pippeli. Entä sellainen asia,…

Kysytty

Onko olemassa lasten kuvakirjoja, jossa käsiteltäisiin sitä juttua, joka näitä 3-6-vuotiaita niin kovasti kiinnostaisi. Pimppi ja pippeli. Entä sellainen asia, että sinun ruumiisi on sinun, ei saa kosketella ja itsensäpaljastajat. Olen löytänyt vain jotain akateemisia tutkimuksia tästä.
Onko olemassa kirjaa, jonka avulla tästä voisi puhua lasten kanssa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kirjastostamme ei löydy kuvakirjoja seksuaalikasvatuksesta. Cacciatore, Raisa: Huomenna pannaan pussauskoppiin ja Kinnunen, Saara: Tytöt, pojat ja seksi.Kuinka tuen lapsen seksuaalista kasvua. Nämä ovat seksuaalikasvatuksen kirjoja, jotka meidän kirjastostamme löytyvät. Suomen nuorisokirjallisuuden instituutista (sni@sci.fi) voisi tiedustella kuvakirjojen tilanteesta.

1 ääntä

Kommentit

Hei! Itse olen puhunut lasten kanssa ruumiillisesta koskemattomuudesta Peikonhäntä-kirjan avulla (Vento, Sari). Siinä kosketellaan häntää, mutta idea tulee selväksi.