Onko olemassa kirjaa mikä kertoo miksi ihminen lyö toista ihmistä eli olen kiinnostunut tietään mikä aiheuttaa väkivaltaa, miksi ja millä siitä "paranee".

Kysytty

Onko olemassa kirjaa mikä kertoo miksi ihminen lyö toista ihmistä eli olen kiinnostunut tietään mikä aiheuttaa väkivaltaa, miksi ja millä siitä "paranee".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähinnä mieleeni tulee kaksi teosta: Liisa Keltikangas-Järvinen: Väkivalta ja itsetuho: miten
tuhokäyttäytyminen syntyy. O 1978 ja Helena Tornberg: Aggressio - vuorovaikutuksen suola. 1997.
(jälkimmäisessä käsitellään väkivallan ehkäisemistä).

Yleensä väkivallasta löytyy paljonkin kirjallisuutta, aihetta on lähestytty eri näkökulmista, on kirjoja perheväkivallasta, koulukiusaamisesta, huumeiden aiheuttamasta väkivaltaisuudesta jne.
Tuota kirjallisuutta löydät Tampereen kaupunginkirjaston kotisivulta, kohdasta AINEISTO, UUSINNAT,
VARAUKSET, klikkaamalla TARKKAA HAKUA, ja sieltä asiasanalla: väkivalta.
Aineistolajiksi kannattaa valita kirja ja kieleksi suomi. Näin löydät paljon teoksia, joista osa vielä
on kaunokirjallisuutta.