Onko olemassa kappaletta nimeltään Petturin valssi? (tai laulussa lauletaan näin..) Kuka on tekijä, esittäjä jne. Mistä löytyisi? Kiitos!

Kysytty

Onko olemassa kappaletta nimeltään Petturin valssi? (tai laulussa lauletaan näin..) Kuka on tekijä, esittäjä jne. Mistä löytyisi? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin Suuri Toivelaulu kirjasta no.6 laulun nimeltä
Pettäjän tie , tarkoitatkohan tätä kappaletta?
Taisto Ahlgren on laulanut kappaleen, jonka säveltäjäksi ja sanoittajaksi on merkitty P. Ahlgen.
Muusikko Erkki Laurokari nosti kuitenkin oikeusjutun väittäen, että kappale on kopio hänen säveltämästään ja sanoittamastaan laulusta Kohtalon kukka. Hän voitti jutun ja Teoston mukaan molemmat kappaleet ovat hänen nimissään.