Otsikko
Onko muita suomennoksia Dusty Springfieldin kappaleesta I only want to be with you kuin Jykevää on rakkaus ja Haluun olla luonas sun. Jälkimmäisen on tulkinnut…

Kysytty

Onko muita suomennoksia Dusty Springfieldin kappaleesta I only want to be with you kuin Jykevää on rakkaus ja Haluun olla luonas sun. Jälkimmäisen on tulkinnut ainakin youtube videopalvelun mukaan Paula Koivuniemi ja Kirsi Ranto. Kuka muuten on suomentanut tuon Haluun olla luonas sun kappaleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänitetietokanta Fono.fi:n mukaan Mike Hawkerin ja Ivor Raymonden säveltämä ja Dusty Springfieldin esittämä debyyttisoolosinkku ”I only want to be with you” on käännetty suomeksi moneen eri kertaan.

”Jykevää on rakkaus”-kappale taitaa olla se tunnetuin suomennos, ja sen lisäksi kappale on käännetty suomeksi mm. seuraavilla nimillä:

  • "Haluun olla luonas sun" (löytyy esim. Paula Koivuniemen esittämänä)
  • "Sut tahdoin ihan itsellein" (esitt. Pirkko Mannola)
  • "Tyttös olla tahtoisin" (esitt. CatCat)
  • "I only wanna be with Juice" (esitt. Turo's Hevi Gee)
  • "Tahdon olla luonas vain" (esitt. Zotch-yhtye)

"Haluun olla luonas sun"-kappaleen on suomentanut Jori Nummelin.