Otsikko
Onko missään Helsingin tai Vantaan kirjastossa mahdollista syödä omia eväitä? Tulisin mielelläni pidemmäksi aikaan kirjastoon opiskelemaan, mutta kahvioista…

Kysytty

Hei! Onko missään Helsingin tai Vantaan kirjastossa mahdollista syödä omia eväitä? Tulisin mielelläni pidemmäksi aikaan kirjastoon opiskelemaan, mutta kahvioista välipalan ostaminen tulee kovin kalliiksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykyisin monet kirjastot sallivat eväiden syömisen ainakin osassa kirjaston tiloja. Esimerkiksi täällä Pasilan kirjastossa saa varsin vapaasti syödä eväitä, joskaan se ei ole suositeltavaa esimerkiksi lukusalissa. Lisäksi on tietysti syytä ottaa huomioon muut asiakkaat. Jos eväissä on esimerkiksi voimakastuoksuisia ruoka-aineita, ne kannattaa syödä kahvion sivuhuoneessa, jossa myös kahviautomaatti sijaitsee (ei itse kahviossa, joka taas ei ole kirjaston hallinnoimaa tilaa).

Käytännöt ja toimintasuositukset vaihtelevat kirjastoittain, joten sinun kannattaa kysyä asiaa suoraan siitä kirjastosta, jossa aiot opiskella. Kaikkien HelMet-kirjastojen yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.helmet.fi/fi-FI