Onko millä kriteereillä päätetty, että Voima-lehteä jaetaan kirjastoissa? Mietin vain jos yhtä paljon oikealle kallellaan olevaa lehteä, mitä Voima on…

Kysytty

Hei, onko millä kriteereillä päätetty, että Voima-lehteä jaetaan kirjastoissa? Mietin vain jos yhtä paljon oikealle kallellaan olevaa lehteä, mitä Voima on vasemmalle, joku halusisi laittaa saataville kirjastojen auloihin niin olisiko se ihan ok?

Vastaus

Vastattu

Kirjastoihin jaetaan ilmaisjakelulehtiä suoraan kustantajien toimesta. Toisaalta tilattuina lehtinä kirjastoissa on eri puolueita edustavia lehtiä. Näin siis voisi ajatella, että myös oikealle suuntautuneita ilmaisjakelulehtiä voisi olla esillä.

Kirjasto on siinä mielessä vapaamielinen, että haluamme edustaa eri ajatussuuntia ilmaisevia mielipiteitä.