Onko mahollista päästä kirjastoon kesätöihin jos ei ole koulutusta? Kun yritän päästä opiskelemaan tietotekniikkaa tai kaupan ja hallinnon alaa ja olisi kiva…

Kysytty

Onko mahollista päästä kirjastoon kesätöihin jos ei ole koulutusta? Kun yritän päästä opiskelemaan tietotekniikkaa tai kaupan ja hallinnon alaa ja olisi kiva päästä kirjastoon lajittelemaan kirjoja hyllyyn.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On hyvin vaikea antaa sinulle kattavaa vastausta, kun Suomessa yleisiä kirjastoja on yli 400! Jokaisella on varmaan vähän eri käytäntö.
Noin yleisesti uskoisin, että aika monet pyrkivät ottamaan kesätyöntekijäksi (ne, jotka niitä ottavat) koulutettuja/koulutuksessa olevia, mutta aina kannattaa yrittää.
Monissa kunnissa kunnan omille nuorille tarjotaan kesätyöpaikkoja, jotka useasti arvotaan. Kysy tällaista mahdollisuutta omasta kunnastasi.
Jos haluat itse soittaa kotipaikkakuntasi lähellä oleviin kirjastoihin ja tiedustella, niin kirjastojen yhteystiedot löytyvät esim. näiltä Kirjastot.fi -sivuilta osoitteesta: http://www.kirjastot.fi
Onnea kesätyöpaikan haussa!