Otsikko
Onko mahdollista saada kirjastokorttia ja lainata kirjoja käymättä paikan päällä pk-seudun kirjastoissa? Jos esim. asuu toisella paikkakunnalla?

Kysytty

Hei! Onko mahdollista saada kirjastokorttia ja lainata kirjoja käymättä paikan päällä pk-seudun kirjastoissa? Jos esim. asuu toisella paikkakunnalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa) kaupunginkirjastojen lainausoikeuden, kirjastokortin ja tunnusluvun saat vain esittämällä henkilökohtaisesti kirjaston hyväksymän valokuvalla ja henkilötunnuksella varustetun henkilötodistuksen ja ilmoittamalla osoitteesi. Alle 15-vuotias saa kirjastokortin huoltajan tai muun täysi-ikäisen takaajan suostumuksella. Lainauskiellossa olevaa kirjaston asiakasta ei hyväksytä takaajaksi.

Lisätietoja: http://www.helmet.fi-> Ohjeita -> Käyttösäännöt tai jostakin HelMet-kirjastosta.