Otsikko
Onko mahdollista, että tilaisitte kirjan Käärmeitä liituraidassa? Kirjan on kirjoittanut mm. Robert Hare. Teen opinnäytetyöksi henkisen avun kriisisuunnitelman…

Kysytty

Onko mahdollista, että tilaisitte kirjan Käärmeitä liituraidassa?

Kirjan on kirjoittanut mm. Robert Hare. Teen opinnäytetyöksi henkisen avun kriisisuunnitelman Laurean ammattikorkeakouluihin. Kyseistä kirjaa on suositeltu minulle hyvänä lähteenä persoonallisuushäiriöisten kuvaamiseen.

Lisäksi: jos on jokin muukin kirja, josta asiantuntijoina kokisitte olevan hyötyä, vinkatkaa ihmeessä :) Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Paul Babiakin ja Robert Haren kirjaa Käärmeet liituraidassa: psykopaatit työelämässä. Kirja on ilmestynyt vuonna 2007, ja se on tulossa Helmet-kirjastoihin. Voit seurata Helmet-hausta (www.helmet.fi), koska kirja on lainattavissa.

Persoonallisuushäiriöistä on kirjoitettu muitakin kirjoja, tässä muutama:
- Räisänen, Hankalat tyypit työelämässä
- Jokinen, Kiusaaja keskellämme: kokemuksia ja selviytymistarinoita vaikeasta ihmissuhteesta
- Mäkelä, Naamiona terve mieli: kuinka kohtaan luonnehäiriöisen

Tarvittaessa löydät lisää lähteitä Helmetin tai yliopistokirjastojen Linda-tietokannan (http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/linnea/tietokannat.html) kautta kirjoittamalla asiasanahakuun persoonallisuushäiriöt. Linda-tietokantaa voi käyttää yliopistojen, ammattikorkeakoulujen ja yleisten kirjastojen verkoissa.

Kriisisuunnitelmista tehtyjä tutkimuksia ovat esim.
Iivonen, Tutkimus koulun kriisinhallinnasta, Janhonen, Kohti turvallisempaa koulua ja Mustonen, Kuinka koulu voi tukea läheisensä menettänyttä lasta: opettajien kokoemuksia ja koulun kriisisuunnitelmia valottava kuvaileva tutkimus.
Tiedot näistä löytyvät Linda-tietokannan kautta.