Otsikko
Onko lapsille suunnattua materiaali jossa kerrotaan mielenterveysongelmista/ -sairauksista?

Kysytty

Onko lapsille suunnattua materiaali jossa kerrotaan mielenterveysongelmista/ -sairauksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyi kysymästäsi aiheesta ainakin nämä kirjat :

Karsikas, Ilja : Amos ja sumupuu (isän masennus)

Koivunen, Arja : Markuksen äiti saa apua (synnytysmasennus)

Lehtiniemi, Sanna : Matin isä oli vähällä kuolla (masennus, itsemurhayritykset)

Lindenbaum, Pija : Kun Ollin äiti unohti (äidin uupumus)

Mäkinen, Paula : Mikon äiti on masentunut (masennus)

Virtanen, Maarit : Mirjan äidillä on persoonallisuushäiriö (psykiatrinen hoito)

Nuorille/lapsille suunnattuja romaaneja aiheesta ovat :

Hietala, Mirjami . Tapahtui keltaisessa talossa (päähenkilö harjoittelee lastenpsykiatrisella osastolla)

Keskitalo, Margareta : Tyttö Kuunarinlaiturilta (äiti on psyykkisesti sairas, kotihoidossa)

Vaara,  Maria   : Annansilmät (äiti on psyykkisesti sairas, hoitolaitoksessa)