Onko kirjastosta saatavilla kirjallisuus- ja kulttuurilehti Pakanaa, jota kustansi mies nimeltä J.K. Ihalainen? Minulla on yksi Pakana-lehti, numero 2/90…

Kysytty

Onko kirjastosta saatavilla kirjallisuus- ja kulttuurilehti Pakanaa, jota kustansi mies nimeltä J.K. Ihalainen? Minulla on yksi Pakana-lehti, numero 2/90. Siihen on merkitty: ISSN 0786-7034. Jos niitä on saatavilla, miten ja milloin saisin niitä tänne Lahteen lainaksi? Valmistelen kirjaa kyseisestä kaverista, joten lehdet olisivat minulle tärkeitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjastossa ei valitettavasti ole Pakana lehteä. Turun ja Salon kaupunginkirjastoissa on vuoden 1989 numero. Jos haluatte kaukolainata tämän lehden, ottakaa yhteys Lahden kaupunginkirjaston pääkirjaston aikuisten osaston tietopalveluun.
Helsingin yliopiston kirjaston Fennica-kokoelmassa on Pakana lehden numeroita. Helsingin yliopiston kirjasto ei lähetä näitä lehtiä kaukolainaksi, joten Teidän pitäisi mennä yliopiston kirjastoon niitä lukemaan. Helsingin yliopiston kirjastosta ilmoitettiin, että ennenkuin menette yliopiston kirjastoon, olisi hyvä soittaa etukäteen lainaustoimistoon (puh. 09-19123196) ja varata lehdet lukusalikäyttöön.
J.K. Ihalainen on julkaissut kirjan Paimentolaisten ja alkuperäiskansojen asumukset. Kirja pohjautuu Pakana-lehdessä 1991 julkaistuun aineistoon. Kirja on Lahden kaupunginkirjastossa varattuna Teidän nimellänne.