Otsikko
Onko kirjastosta mahdollista saada töitä 13-14 (menossa elokuussa luokka-asteelle 8) vuotiaalle nuorelle?

Kysytty

Onko kirjastosta mahdollista saada töitä 13-14 (menossa elokuussa luokka-asteelle 8) vuotiaalle nuorelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mukavaa, kun olet kiinnostunut kirjaston töistä. Voisit ensimmäiseksi tutustua kirjaston töihin tet-jaksolla. Tet tarkoittaa työelämään tutustumista ja se järjestetään yleensä peruskoulun 8. ja 9. luokalla. Se on peruskoulun oppimäärään sisältyvä lyhyt työharjoittelu. TET on osa koulunkäyntiä, joten siitä ei makseta palkkaa. Tet-jakson kesto vaihtelee. Se voi olla esim. viikko tai kaksi viikkoa. Tet-jakson aikana näkisit, kiinnostaako sinua jatkossa hakea työtä kirjastosta.

Jokainen kirjasto valitsee erikseen oman tet-harjoittelijansa. Sinun kannattaa kysellä omaa tet-paikkaa jo hyvissä ajoin. Mieti ensin, mikä kirjasto olisi sinulle sopivin (esim. työmatkan kannalta) ja laita valitsemasi kirjaston omaan sähköpostiin kysely tet-paikasta. Kirjastojen sähköpostiosoitteet ja yhteystiedot löytyvät helmet-sivustolta www.helmet.fi. Klikkaa sieltä kirjastot ja palvelut ja valitse kirjasto, jossa haluat suorittaa tet-harjoittelun.

Voit myös ottaa yhteyttä puhelimitse. Kyseisestä kirjastosta osataan kertoa, kuka valitsee tet-harjoittelijat.