Onko kaupungnkirjastolla Helsinki-aiheisista kirjoista omaa kokoelmaa, olen kuullut että olisi pääkirjastossa. Mitä kokoelma sisältää ja onko siinä esimerkiksi…

Kysytty

Onko kaupungnkirjastolla Helsinki-aiheisista kirjoista omaa kokoelmaa, olen kuullut että olisi pääkirjastossa. Mitä kokoelma sisältää ja onko siinä esimerkiksi viitetietoja kaunokirjallisuudesta, jossa Helsinki esiintyy ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsinki-kokoelma sijaitsee pääkirjastossa Itä-Pasilassa. Kokoelma sisältää tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä muita julkaisuja ja tallenteita, jotka koskevat Helsinkiä tai joissa on kuvattu pääkaupunkia. Mukana on myös Helsingin kaupungin asiakirjoja. Aineistoa ei lainata ulos kirjastosta. Kokoelman kaunokirjallisuus on rekisteröity kaupunginkirjaston Plussa-tietokantaan (http://www.libplussa.fi/), josta voi tehdä hakuja käyttäen esimerkiksi hakusanoja romaanit ja Helsinki. Löydät lisätietoja Internet-osoitteesta http://www.lib.hel.fi/virkku/ , klikkaamalla "Näin etsit aineistoa", "Erikoiskokoelmat".