Onko hyvin vaikean ihmisen kanssa toimeen tulemisesta mitään neuvoja? Viiden osakkaan yhtiössä kolme on jo pistänyt välit poikki yhden henkilön kanssa. Hänestä…

Kysytty

Onko hyvin vaikean ihmisen kanssa toimeen tulemisesta mitään neuvoja? Viiden osakkaan yhtiössä kolme on jo pistänyt välit poikki yhden henkilön kanssa. Hänestä on tullut varsinainen diktaattori joka ei kuuntele muita ja ajaa vain omia etujaan. Hän "tietää" olevansa kaikissa asioissa oikeassa ja kaikki muut ovat aina väärässä. Onko tällaisessa ihmisessä narsistin piirteitä? Hänelle on yritetty puhua jo vuosikausia mutta hän on omasta mielestään kaiken pomo. Pitääkö vain olla niin kuin häntä ei olisikaan vaan voiko tällaiseen ihmiseen saada yhteyden, vai tarvitseeko hän vain ammattilaisen apua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla vinkkejä hankalaa persoonallisuutta käsittelevistä kirjoista:
Sandy Hotchkiss: Miksi aina sinä? : narsismin seitsemän syntiä (2014)
Liisa Keltikangas-Järvinen: Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot (2010)
Markku Salo:Narsisti : parisuhteessa, työpaikalla, naapurina, oikeussalissa (2011)

Lisälukemista:
http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Snarsismi__Ff%3Afacetcollect…