Otsikko
Onko "Hilman päivät" -elokuvassa (1954) kuvauspaikkoina käytettyjä rakennuksia säilynyt nykyaikaan Nurmijärvellä?

Kysytty

Onko "Hilman päivät" -elokuvassa (1954) kuvauspaikkoina käytettyjä rakennuksia säilynyt nykyaikaan Nurmijärvellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarinassa keskeiset nurmijärveläiset rakennukset on myöhemmin purettu. Niistä ainoastaan kirkko, Kansakoulu (nyk. Kivenpuiston koulu) ja Vallinkosken kauppa on olemassa, viimeksi mainittu tosin laajennettuna.

Lähde: Suomen kansallisfimografian työryhmä, Kansallinen audiovisuaalinen arkisto, Tenho-tietokanta.

6 ääntä

Kommentit

Asuin itse talossa 60-luvulla, joka oli tuomarin asunto Hilman päivissä. Sisäkuvat tehty varmaan studiossa. Voi tietysti olla, että oli muuttunut elokuvan jälkeen.