Onko heinäsirkoilla hampaat?

Kysytty

Onko heinäsirkoilla hampaat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Googletuksella ja hakutuloksen kriittisellä seulomisella saa suhteellisen helposti selville, että ainakin joillain heinäsirkoilla (hepokateilla) on hampaat, joita ne käyttävät syömiseen.

On jo Raamatusta (Ilmestyskirja 9:7-10) tunnettu tosiasia, että heinäsirkoilla on purukalusto. Suomalaisessa käännöksessä todetaan, että "niiden hampaat olivat niin kuin leijonain hampaat", minkä mm. muinainen Egypti sai useasti tuta.

2 ääntä

Kommentit

Asiallinen ja ammattitaitoinen lähteiden valinta ja lähdekritiikki?
Raamattu ei ole biologian oppikirja eikä se kerro tunnettuja tosiasioita luonnontieteestä; sen sanoma on paljon syvällisempää.

(Kantahämäläistä huumoria vai pilkkaa?)

"Hakutuloksen kriittisellä seulomisella"??? Mitä seulottiin Raamatun tieltä pois? Kirjastonhoitajat tiedonhaun ammattilaisia?