Onko Eino Leinon runoa Legenda käännetty ruotsiksi? Jollei ole, niin onko mitään muuta Leinon runoa, jossa on yhtä monta säkeistöä käännettynä ruotsin kielellä?

Kysytty

Onko Eino Leinon runoa Legenda käännetty ruotsiksi? Jollei ole, niin onko mitään muuta Leinon runoa, jossa on yhtä monta säkeistöä käännettynä ruotsin kielellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjallisuuden seuran käännöstietokannan mukaan Eino Leinolta on käännetty ruotsiksi seuraavat teokset:

Alla kasvon Kaikkivallan : mystillinen trilogia : erään aikansa lapsen ajatuksia, tunnustuksia ja kaukonäkyjä
Helkavirsiä
Nuori nainen

Näiden lisäksi on käännetty valikoima runoja nimellä Lyriskt urval (kääntäjä Diktonius, Elmer). Finna.fi:n tiedoista ei valitettavasti löydy kirjan sisällysluetteloa, joten en pysty varmasti sanomaan, löytyykö Legenda siitä.