Otsikko
Onko Cris Owen koskaan asunut Suomessa vakituisesti ja jos, milloin? Hänhän puhuu suomea sujuvasti. Muistan nähneeni hänet 90-luvun lopulla vieraana Salonki…

Kysytty

Onko Cris Owen koskaan asunut Suomessa vakituisesti ja jos, milloin? Hänhän puhuu suomea sujuvasti. Muistan nähneeni hänet 90-luvun lopulla vieraana Salonki-televisio-ohjelmassa.

Vastaus

Vastattu

Suosittelen tutustumaan Cris Owenin muistelmateokseen Valheellinen elämä. Siinä mainitaan, että Cris muutti perheensä kanssa Suomeen vuonna 1970. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että hän on melko varhain karannut takaisin Ruotsiin ja liikkunut Ruotsin ja Suomen välillä ennen tuota mainitsemaasi vuotta 2002. Teos on lainattavissa Oulun seudulla, https://outi.finna.fi/Record/outi.527765