Onko Anne Frankin päiväkirjan alkuperäistä, sensuroimatonta versiota saatu valmiiksi? Entä mahdetaanko se kääntää suomeksi?

Kysytty

Onko Anne Frankin päiväkirjan alkuperäistä, sensuroimatonta versiota saatu valmiiksi? Entä mahdetaanko se kääntää suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tammi on julkaissut 2017 uuden laitoksen teoksesta Anne Frank: Päiväkirja: 12. kesäkuuta 1942-1. elokuuta 1944. Kirjan ovat toimittaneet Otto H. Frank ja Mirjam Pressler. Sen on suomentanut Anita Odè.

Tämä Anne Frank -säätiön hyväksymä edellisiä päiväkirjoja laajempi versio sisältää uutta tietoa ja kuvamateriaalia. Siinä on noin neljänneksen enemmän Annen tekstiä ja myös 1990-luvun lopulla esiin tullutta, aiemmin julkaisematonta aineistoa.

Kirja on lainattavissa kirjastoista.

Ilta-Sanomien artikkeli teoksesta: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005085195.html