Otsikko
Onko Albert Camus'n "Le mythe de Sisyphe" ilmestynyt suomeksi?

Kysytty

Onko Albert Camus'n "Le mythe de Sisyphe" ilmestynyt suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on suomeksi Sisyfoksen myytti ja se löytyy kokoelmasta Albert Camus: Esseitä. Kirjaa on saatavissa pääkaupunkiseudun kirjastoissa, saatavuustiedot osoitteessa www.helmet.fi

3 ääntä

Kommentit

Itse asiassa Camus'n Esseitä-valikoima ei sisällä Le Mythe de Sisyphe -teoksesta kuin pienen osan. Sama koskee Kapinoiva ihminen -valikoimaa. Kapinoivassa ihmisessä on lisää tekstiä Le Mythe de Sisyphe -teoksesta, mutta kokonaan tuota teosta ei ole suomennettu. Kapinoiva ihminen ei myöskään sisällä L'Homme révolté -teosta kokonaan, vaikka nimen perusteella saattaa niin luulla.