Onko aineistoa varhaisten arabien tutkimusmatkoista? Luulen kuulleeni ainakin kirjailijasta nimeltä Ibn Arabi.Löytyisikö häntä suomeksi?

Kysytty

Onko aineistoa varhaisten arabien tutkimusmatkoista? Luulen kuulleeni ainakin kirjailijasta nimeltä Ibn Arabi.Löytyisikö häntä suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoista http://www.helmet.fi löytyy seuraava teos: Ibn Fadlan, Ahmed: Viikingit arabin silmin : "Ibn Fadlan" vuodelta 922 (Ammatour Press 2004)

Helsingin yliopiston humanistisen tiedekunnan kirjastosta Topeliasta löytyy lisäksi teos Ibn Fadlān, Ahmad: Ibn Fadlanin matka Bagdadista volganbolgaarien luo 921-922 (Suomen itämainen seura 2007)(Topelia Unioninkatu 38 C II Puh 09-19124111)

Helmetistä löytyy vielä seuraava englanninkielinen teos: Mackintosh-Smith, Tim: The hall of a thousand columns : Hindustan to Malabar with Ibn Battutah (John Murray 2006)