Otsikko
Ongelma: Onko tiettyä lehteä ( esim. Fillari 2/2020) esim. Soukan kirjastossa ? Eli miten lehtien kyseessä ollen käytetään hakua ?

Kysytty

Ongelma: Onko tiettyä lehteä ( esim. Fillari 2/2020) esim. Soukan kirjastossa ? Eli miten lehtien kyseessä ollen käytetään hakua ?

Vastaus

Vastattu

Haet osoitteessa helmet.fi hakusanalla fillari. Valitset vaikkapa Espoon lehdet Fillari: Espoo. Saat näkyviin ruudun, jossa kerrotaan mihin kirjastoihin Fillari tulee. Skrollaat tekstiä alaspäin ja näytössä näkyy kirjastoittain olemassa olevat numerot. Juuri nyt 2/2020 ei ole hyllyssä Soukassa, mutta kuitenkin Tapiolassa tai Nöykkiössä.

Voit varata haluamasi numeron klikkaamalla "varaa". Syötät kirjastokorttisi numeron ja pin-koodin. Nyt saat näytön, jossa on lehdet lueteltu numero numerolta ja voit varata haluamasi. Jos missään ei ole haluamaasi numeroa hyllyssä, voit tietysti katsoa myös Helsingin tai Vantaan lehdet. Tärkeää on siis, että kohdennat varauksen tiettyyn numeroon.