Omistan 8 Namibialaisen taiteilija Susan Mitchinsonin grafiikkatyötä aiheena "mies+nainen". Olen katsellut niitä jo useaman vuoden ja haluaisin jo vaihtelua…

Kysytty

Omistan 8 Namibialaisen taiteilija Susan Mitchinsonin grafiikkatyötä aiheena "mies+nainen". Olen katsellut niitä jo useaman vuoden ja haluaisin jo vaihtelua. Onko mahdollista kirjastossa pitää ns. myyntinäyttely em kuvista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttelyasioista vastaava henkilö pääkirjastossa Pasilassa vastasi tiedusteluusi, että ainakin heidän näyttelytilassaan on ollut mukana myös näytteilleasettajia, jotka ovat myyneet esillä olevia omia töitään. Kuten useimmissa gallerioissakin, hinnat ja taiteilijan yhteystiedot ovat esillä näyttelyluettelossa. Kirjastossa ei ole kuitenkaan mahdollista harjoittaa pelkkää myynti- tai välitystoimintaa, toisin sanoen myydä muita kuin omia teoksiaan tai myydä teoksiaan ilman näyttelyä. Lisäksi ainakin pääkirjaston näyttelytilat ovat varsin pitkälle varattuja ja niiden näytteilleasettajat valitaan useista tarjokkaista. Kirjastokohtaisesti asiaa kannattaa tiedustella suoraan lähikirjastojen johtajilta. Heidän yhteystietonsa löydät Helsingin kaupungin kirjaston internet-sivuilta osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/