Olisin tiedustellut, onko H.E. Bates kirjoittanut Larkinin perheestä muita kirjoja kuin kirjan Oi ihana toukokuu? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Kysytty

Olisin tiedustellut, onko H.E. Bates kirjoittanut Larkinin perheestä muita kirjoja kuin kirjan Oi ihana toukokuu? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oi ihana toukokuu on ensimmäinen Larkinin perheestä kertovista kirjoista. Seuraavat osat ovat A Breath of French Air (1959), When the Green Woods Laugh (1960), Oh! To Be in England (1963) and A Little of What You Fancy (1970).

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen kokoelmatietokannasta Helmetistä http://www.helmet.fi
löytyy muutama kappale vanhaa vuoden 1960 painosta osasta 2 Tuulahdus Ranskan ilmaa. Muita osia ei ilmeisesti ole suomennettu. Lisäksi löytyy englanninkielinen teos, joka käsittää kaikki osat: The Pop Larkin chronicles. London : Penguin, 1991.