Otsikko
Olisin kysynyt, että jos kustannan itse kirjan, jolle hankitaan virallinen ISBN-tunnus, onko mahdollista tarjota kirjaa myöhemmin kustantamoille? Ystävällisin…

Kysytty

Hei!

Olisin kysynyt, että jos kustannan itse kirjan, jolle hankitaan virallinen ISBN-tunnus, onko mahdollista tarjota kirjaa myöhemmin kustantamoille?

Ystävällisin terveisin, Virva

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaupallisilla kustantamoilla on omat ISBN-numerosarjansa, joita he käyttävät kaikissa kustantamissaan ja julkaisemissaan kirjoissa. Jos onnistuu saamaan aiemmin omakustanteena julkaisemansa kirjan kaupalliselle kustantajalle, tämä varustaa julkaisunsa omalla ISBN-numerollaan. Omakustanteen ISBN ei silti mitenkään estä tarjoamasta sisältöä toiselle kustantajalle. ISBN yksilöi julkaisun, ei varsinaisesti sen sisältöä.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto