Lapsille sopivia kirjoja kivusta ja pitkäaikaissairauksista

Kysytty

Olisiko olemassa lapsille sopivia kirjoja, joiden avulla terveydenhuollon ammattilainen ja/tai vanhemmat voivat ottaa esiin ja käsitellä pitkittyttä kipua ja/tai pitkäaikaista sairautta?

Vastaus

Vastattu

Kysymästäsi aiheesta on ilmestynyt melko vähän lastenkirjoja. Sairastumista kyllä käsitellään monissa kirjoissa, mutta useimmissa kyseessä on jokin lyhytkestoinen sairaus, kuten flunssa. Joitakin kirjoja kuitenkin löytyi. Voit tutustua näihin tarkemmin verkkokirjaston kautta osoitteessa piki.fi

Qvist, Tiina: Niiki ja Alvari: lennokas keikahdus

Kiema, Pirja: Kun pupusisko sairastui

Schreider, Sylvia: Veeti ja kiusankappaleet

Tomi, Ilona: Suden lahja

Pere, Tuula: Tervetuloa kotiin, Helmi!

Pere, Tuula: Helmin elämää

Pere, Tuula: Helmi perhosemme

Kiiver, Stiina: Pienen kulkijan sairauskirja