Olisiko olemassa jotain satua, jonka opetuksena on rehellisyys..?Muistelen jotain satua, jossa henkilö valehtelee ja joutuu koko ajan pahempaan kierteeseen ja…

Kysytty

Hei!

Olisiko olemassa jotain satua, jonka opetuksena on rehellisyys..?Muistelen jotain satua, jossa henkilö valehtelee ja joutuu koko ajan pahempaan kierteeseen ja joutuu valehtelemaan lisää. Mikäköhän tämä satu olisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen satu on varmaankin Aisopoksen Paimenpoika ja susi. Helmet-tietokannasta löytyy kuvakirjoja haulla "valehtelu ja kuvakirjat".
Esim Wilhelm Hansin Valheella on lyhyet jäljet. Myös seuraavissa kirjoissa käsitellään mm. valehtelua: Pinokkio, Keisarin uudet vaatteet ja Hannele Huovin Taikaruukku.