Olisiko mahdollista saada kattava lista Usbornen SUOMENNETUISTA kirjoista? Suomessa Usbornen kirjoja ilmeisesti julkaisee useampi kustantaja, eikä pelkällä…

Kysytty

Hei,

olisiko mahdollista saada kattava lista Usbornen SUOMENNETUISTA kirjoista? Suomessa Usbornen kirjoja ilmeisesti julkaisee useampi kustantaja, eikä pelkällä Usborne-hakusanalla löydy suomennettuja teoksia.

Olen jo useamman kerran tilannut englanniksi kirjoja, jotka olisivatkin olleet suomeksi saatavilla.

Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti alkuteoksen kustantajaa ei tallenneta kirjojen luettelointitietoihin, joten tällaisen listan muodostaminen on mahdotonta. Alkuteoksen nimi sen sijaan tallennetaan, joten alun perin englanniksi julkaistujen teosten kohdalla voit tehdä haun englanninkielisellä nimellä ja saada hakutulokseen myös teoksen suomennokset (tai muut käännökset). Esim. hakemalla nimellä "The Usborne book of the Moon" Kirkes-Finnasta saa vastaukseksi sekä englannin- että suomenkielisen teoksen. Näin voit ainakin yksittäisten teosten kohdalla tarkistaa, onko kirja olemassa myös suomeksi.

1 ääntä

Kommentit

Tässä käsittääkseni Usbornen kirjoja.

Lasten tietokirjoja:

Monen sortin perheet (lasten keskus)

Monen sortin moninaisuus

Monen sortin ystävät

Monen sortin tunteet

Luukkukirjoja:

Tietoläppä Ammatit (lasten keskus)

Fiksut faktat Miksi eliöt kuolevat (lasten keskus)

Fiksut faktat Mitä ystävällisyys on (lasten keskus)

Tutki Kakkaa (oppi&ilo)

Tutki Tähtiä (oppi&ilo)

Tutki Pottaa (oppi&ilo)

Tutki Pöpöjä (oppi&ilo)

Tutkimusretki linnaan (sanomaMagazines)

Aukko/kurkistuskirjoja:

Missä olet pikku kettu (nemokustannus)

Missä olet pikku tiikeri

Missä olet pikku pentu

Missä olet pikku jänis

Koskettelukirjoja:

Onko tämä apina minun (oppi&ilo)

Onko tämä pupu minun

Kirjoja äänillä:

Älä kutita possua (oppi&ilo)

Älä kutita virtahepoa

Viidakko äänessä (kids.fi)

Meri äänessä

Äänekäs maatila

Lelukirjoja:

Etsi ja yhdistä Iloiset eläimet (oppi&ilo)

Lelukirja Täynnä värikkäitä kuvia (vaukirja)

Värikäs lelukirja (vaukirja)