Olisikkohan tietoa ennenkaikkea suomen kielisenä aiheesta benchmarking. Tiedän, että aine liittyy yrityksen toimintaohjaus tapoihin (vrt. JOT).

Kysytty

Olisikkohan tietoa ennenkaikkea suomen kielisenä aiheesta benchmarking.
Tiedän, että aine liittyy yrityksen toimintaohjaus tapoihin (vrt. JOT).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy melko paljon kirjallisuutta suomeksi:
-Benchmarking: huipputasosta oppiminen: suomalaisia käytännön kokemuksia. Metalliteollisuuden kustannus 1995.
-Benchmarking: työkalu oppivalle organisaatiolle. Suomen laatuyhdistys 1996.
-Hoitotoiminnan tuottavuuden mittaaminen ja kehittäminen. Stakes 1998.
-Benchmarking käsikirja: nopea oppiminen - ylivoimainen kilpailuetu. Laatukeskus 1998.
-Kulmala, Juhani: Benchmarking ammatillisen aikuiskoulutuksen toiminnan kehittämisen välineenä. Tampereen yliopisto 1999.

Lehtiartikkeleita kannattaa myös etsiä, esimerkiksi kirjaston kautta Aleksi-tietokannasta.