Olin varannut super-suositun george r.r. martinin a song of ice and fire- sarjan 5. osan "A dance with dragons" (löytyy vaan Mukkulasta), mutta nyt se kirja on…

Kysytty

Hei, olin varannut super-suositun george r.r. martinin a song of ice and fire- sarjan 5. osan "A dance with dragons" (löytyy vaan Mukkulasta), mutta nyt se kirja on hävinnyt? kun eräpäivä oli 1.11. mutta ei ole näkynyt tai kuulunut.
Tämä sarja on supersuosittu, pk-seudulla kaikki kirjat on kokoajan varattuina, koska tästä on HBO tehnyt suositun sarjan ensimmäisestä kirjaosasta. Suosittelen vahvasti, että tilaisitte lisää näitä kirjoja ENGLANNIKSI, koska moni haluaa ja osaa lukea fantasiakirjallisuutta alkuperäiskielellä. Kiitos. (En löytänyt mistä muualta voisi tehdä tilausvinkkejä teille).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kirjastossa on vieraskielisiä kirjoja vain yhdet kappaleet. Kysymästäsi kirjasta on tällä hetkellä 5 voimassaolevaa varausta. Kirja on viimeksi palautettu 10.11, eli myöhässä, ja saman tien se on laitettu varaushyllyyn ja ilmoitettu seuraavalle jonottajalle. Silloin kun kirja on varaushyllyssä, sillä ei näy eräpäivää, mutta se ei myöskään ole lainattavissa. Lastu-tietokanta näyttää todellisen sen hetkisen tilanteen, eli ko. kirja on pääkirjaston omaisuutta, mutta oli edellisellä lainaajalla Mukkulan kirjaston kautta. Omasta varauksestasi en pysty nyt sanomaan mitään, koska tässä viestissä ei näy nimeäsi. Jos teet varauksen Lastu-tietokannassa, se ilmoittaa, kun varauksen teko onnistui. Hankintatoiveita voi tehdä kirjaston kotisivun kautta. http://kaupunginkirjasto.lahti.fi/hankintaehdotus.htm