Olin ulkomailla viime kuussa ja minulta jäi vahindossa kirjastonkirja hotelliin. Yritin pyytää että hotellista postitettaisiin se Suomeen ja niin he lupasivat…

Kysytty

Olin ulkomailla viime kuussa ja minulta jäi vahindossa kirjastonkirja hotelliin. Yritin pyytää että hotellista postitettaisiin se Suomeen ja niin he lupasivat tehdä. Kutenkin nyt on kulunyt jo kuukausi ja kirjaa ei näy. Otin uudestaan yhteyttä hotelliin ja he väittivät postittaneensa sen. En sitten tiedä että onko kirja mahdannut hävitä postiin. Miten voin korvata vahingon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kirjasta ei ole varauksia ja jos et olet uusinut lainaa kolmea kertaa, voit uusia sen ja odotella vielä jonkin aikaa mahdollisen lähetyksen saapumista. Jos kirjaa ei sittenkään ala kuulua takaisin, se pitäisi korvata. Kun et kertonut, mikä kirja on kyseessä, en valitettavasti pysty nyt tarkastamaan sen korvaushintaa, mutta asia selviää helposti, kun otat yhteyttä suoraan siihen kirjastoon, josta lainasit kirjan. Voit joko maksaa rahalla kirjaston tietokantaan merkityn korvaussumman tai sitten hankkia kirjakaupasta saman kirjan ja tuoda sen kirjastoon. Jos tahdot käyttää jälkimmäistä tapaa, siitä pitää kuitenkin erikseen sopia omistajakirjaston kanssa; rahalla korvaaminen sen sijaan onnistuu aina.