Olin saanut lahjaksi kirjan n.10 vuotiaana, siis vuonna 1956 tai niillä main.Kirja oli kovakantinen , muistaakseni siniharmaan sävyinen ja se kertoi…

Kysytty

Olin saanut lahjaksi kirjan n.10 vuotiaana, siis vuonna 1956 tai niillä main.Kirja oli kovakantinen , muistaakseni siniharmaan sävyinen ja se kertoi hiiriperheen elämästä jonkin talon alla. Suuret vaarat uhkasivat lapsiperhettä. Jännitystä riitti.
Luin sen monta kertaa ja itkin joka kerta. Muistaakseni se kyllä päättyi onnellisesti ja siinä oli muutakin kuin jännitystä.
Ainoa hahmo. jonka siitä muistan oli hiiriperheen vauva 'vauva Viu-Viu'.
Olisi kiva löytää se kirja ja lukea nyt 71-vuotiaana lapsenlapsille.
Olisiko tuttu jollekin ikäiselleni kirjastonhoitajalle . Voisitko kysyä eläkkeelle siirtyneeltä ystävältäsi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vauva Viu-Viu perheineen touhuaa kirjassa nimeltä Hiirulan perhe, joka on julkaistu suomeksi vuonna 1954. Tekijä on Nellie M. Leonard.