Olin kansakoulussa v. 1961 mukana joulunäytelmässä. Muistan että joulunaluspäivinä television lastenohjelmassa oli se samainen näytelmä joka esitettiin meidän…

Kysytty

Olin kansakoulussa v. 1961 mukana joulunäytelmässä. Muistan että joulunaluspäivinä television lastenohjelmassa oli se samainen näytelmä joka esitettiin meidän koulussa. Sen ajan lehdistä olen lukenut, että 19.12.1961 oli lastenohjelmassa "Joulupukin erehdys" niminen näytelmä. Löytyisikö tämän näytelmän vuorosanoja mistään? Muistan vain yhden repliikin, eikä se ollut edes omani: "Kalvasnaama puita kantaa, tulen loimuta hän antaa".

Vastaus

Vastattu

Joulupukin erehdys löytyy teoksesta Susiluoto, Laura, Lasten satunäytelmiä / Laura Susiluoto ; [laulut: Ritva Kosonen ja Ahti Sonninen]. Valistus 1964 (Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannan mukaan). Kirjaa löytyy Helmet-kirjastosta, Pasilan kirjavarastosta, https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1535927?lang=fin.