Olin 1950 ja 1960 lukujen taitteessa lasten kesäleirillä Ojakkalassa. Muistan rakennuksen ja pistäydyinkin sen pihalla joskus 2000-luvun alkupuolella, jolloin…

Kysytty

Olin 1950 ja 1960 lukujen taitteessa lasten kesäleirillä Ojakkalassa. Muistan rakennuksen ja pistäydyinkin sen pihalla joskus 2000-luvun alkupuolella, jolloin se oli seurakunnan leiripaikkana. Mutta kun yritän etsiä Googlesta jotain tietoa tai kuvaa paikasta niin en millään hakusanalla löydä mitään. Onko kyseessä Ojakkalan vanha kartano vai vaan joku muu iso tila ? Se oli järven (Enäjärvi?) rannalla, päärakennuksesta mentiin polkua pitkin alas rantasaunaan ja uimaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kesäleiripaikkasi Enäjärven rannalla sijaitseva leiri- ja kurssikeskus Enä-Seppä, joka on alkujaan jo ainakin 1500-luvulta peräisin oleva Sepän tila. Vuonna 1953 Keski-Helsingin Diakoniasäätiö osti Enä-Sepän kesäsiirtolaksi ja leirikeskukseksi, ja oli sen omistaja 50 vuotta. Alla linkit Enä-Sepästä ja sen historiasta kertovaan sivustoon:

http://enaseppa.fi/ena-sepan-historiallinen-ymparisto

http://enaseppa.fi/