Oliko Erik von Frenckell (1887-1977) koskaan Helsingin kaupunginvaltuutettu?

Kysytty

Oliko Erik von Frenckell (1887-1977) koskaan Helsingin kaupunginvaltuutettu?

Vastaus

Vastattu

Erik von Frenckell oli näkyvä hahmo Helsingin kaupungin kunnallispolitiikassa. Kaupunginvaltuustoon hänet valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1917. Valtuustoura jatkui vuoden 1930 loppuun. Vuonna 1931 hän aloitti työnsä kaupungin kiinteistöjohtajan virassa. Vielä eläkeiässä hänet valittiin uudelleen kaupunginvaltuustoon.

https://kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/1853

Helsingin Sanomat 18.11.1957