Otsikko
Olen yrittänyt löytää Urho Kekkosenuudenvuodenpuhetta vuodelta 1972 Doriasta, mutten ole onnistunut sitä löytämään. Voisiko kirjastonhoitaja auttaa asiassa…

Kysytty

Olen yrittänyt löytää Urho Kekkosenuudenvuodenpuhetta vuodelta 1972 Doriasta, mutten ole onnistunut sitä löytämään. Voisiko kirjastonhoitaja auttaa asiassa. Siis presidentin uudenvuodenpuhe 1972

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Doria-tietokannassa on useita Kekkosen uudenvuodenpuheita tekstitiedostona, mutta jostain syystä vuoden 1972 puhetta siellä ei ole. Myöskään Ylen Elävässä arkistossa ei tätä puhetta näytä olevan. Yritin etsiä puhetta verkosta missä tahansa muodossa, mutta jostain syystä en kyennyt löytämään sitä edes mainintana.

Uskoisin, että puheen teksti on virallisesti arkistoituna, mutta suoraan netin kautta se näyttää vaikealta löytää. Eli ei osannut kirjastonhoitajakaan auttaa. Jos asia on tärkeä, kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä Urho Kekkosen arkistoon (http://www.ukk-arkisto.fi/?page_id=92). Siellä todennäköisesti ainakin tiedetään, onko tämä puhe tallessa.

Heikki Poroila