Otsikko
Olen varannut kirjan, ja se on Helmetin mukaan jo matkalla lähikirjastooni. Ongelma on, että olen juuri nyt ulkomailla, ja palaan vasta kun varausaika on…

Kysytty

Hei,
Olen varannut kirjan, ja se on Helmetin mukaan jo matkalla lähikirjastooni. Ongelma on, että olen juuri nyt ulkomailla, ja palaan vasta kun varausaika on loppunut. Tarvitsen kuitenkin tuota kirjaa, ja jono oli pitkä joten en haluaisi varauksen raukeavan. Mitä voin tehdä? Voiko ystäväni noutaa kirjan puolestani jos annan hänelle kirjastokorttini numeron ja tunnusluvun? (Korttia en voi antaa, se on mukanani).

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ystäväsi voi noutaa varatun kirjan ja lainata sen omalla kirjastokortillaan. Korttihan on henkilökohtainen, joten hän ei voi käyttää lainaamiseen sinun korttisi tietoja, mutta kun hän kertoo kirjastossa tulleensa hakemaan sinun nimelläsi olevaa varausta, hän saa kyllä lainata sen itselleen.