Olen tutkimassa yhdistyksemme historiaa. Jäsenrekisterin sekä postituksen käsittelyssä otettiin 1959 käyttöön adremalevy, joka nopeutti käsittelyä. Mikä "vehje…

Kysytty

Olen tutkimassa yhdistyksemme historiaa. Jäsenrekisterin sekä postituksen käsittelyssä otettiin 1959 käyttöön adremalevy, joka nopeutti käsittelyä. Mikä "vehje" on kysessä? Googlesta ei ollut apua eikä myöskään Otavan isosta tietosanakirjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Adremalevy on osa postituskonetta. Adrema-postituskonessa osoitelevyt asetettiin kasettiin, josta kone otti yhden kerrallaan. Painoväri tuli erillisestä kasetista. Tästä mallista luovuttiin vuonna 1969 ja siirryttiin Scriptomatic-menetelmään
Katso lisää
http://www.keskisuomalainen.fi/museo/sanasto.html#p