Olen tekemässä tutkimusta kaupunkitapahtumista pk-seudulla. Etsisinkin kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Tavoitteena on tutkailla kaupunkitapahtumien…

Kysytty

Hei,

Olen tekemässä tutkimusta kaupunkitapahtumista pk-seudulla. Etsisinkin kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Tavoitteena on tutkailla kaupunkitapahtumien historiaa (etenkin Helsingissä) sekä muodostaa käsitys siitä, minkälainen on tulevaisuuden kaupunkitapahtuma ja minkälaisia tapahtumia ihmiset kaipaisivat. Lähinnä tarkkailen osallistavaa kulttuuritoimintaa sekä erilaisia ilmaistapahtumia, joita järjestetään pitkin Helsinkiä. Osaisittekohan antaa vinkkejä sopivista teoksista? Olen tutustunut jo teokseen "Festivaalien Helsinki" ja nyt kaipaisin hieman lisää lukemista...

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteisluettelotietokannasta Helmetistä http://www.helmet.fi löytyy seuraavanlaisia teoksia:

URBS : kirja Helsingin kaupunkikulttuurista. Helsingin kaupungin tietokeskus. (Edita 2000)

Cantell, Timo: Helsinki and a vision of place (Helsinki : City of Helsinki Urban Facts, 1999)

Cantell, Timo: Valoa yössä : taiteiden yö kaupunkikulttuurin uudistajana (Helsinki : Helsingin kaupungin tietokeskus, 1992)

Lehtovuori, Panu: Experience and conflict : the dialectics of the production of public urban space in the light of new event venues in Helsinki 1993-2003 (Helsinki University of Technology, Centre for Urban and Regional Studies, 2005)

Kulttuurituottajan kyydissä : alueellisen kulttuuritapahtuman tuotanto (Helsinki : Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2007)

Hoyle, Leonard H.: Event marketing : how to succesfully promote events, festivals, conventions, and expositions (New York : John Wiley & Sons, cop. 2002)

Terho, Henri: DBTL 10 : Festivaali kuin unelma : Down By The Laituri -kaupunkifestivaalin kymmenvuotisjuhlakirja. (Turku : Pro Laituri, 1998)

Katso kirjojen tarkemmat tiedot osoitteesta http://www.helmet.fi

Lisäksi Suomen korkeakoulujen yhteisluettelotietokannasta Lindasta http://linda.linneanet.fi löytyvät mm. seuraavat teokset:

Gatan är vår! : ritualer på offentliga platser / Barbro Klein red. (Stockholm : Carlsson, 1995)

Richards, Greg: Eventful cities : cultural management and urban revitalisation (Oxford : Butterworth-Heinemann, 2010)

Jaronen, Ari: Tapahtumat kaupunkikeskustan elävöittäjänä : Kouvolan ydinkeskusta ry:n tapahtumista (Mikkeli, Mikkelin ammattikorkeakoulu, hallinto ja kauppa, 2003)

Linda on vapaasti käytettävissä internetissä.

Aleksi-artikkelitietokannasta lötyy myös aihetta käsitteleviä artikkeleita. Aleksia voi käyttää kirjastojen asiakastyöasemilla sekä Helsingin yliopiston kirjastossa. Voit hakea esim. hakusanoilla kaupunkikulttuuri ja tapahtumat.