Olen saanut tutuilta hyvää palautetta Virpi Hämeen-Anttilan kirjoista. Haluaisin lukea ko. kirjailijan kirjoja itsekin. Selatessa niitä tuli mieleeni; onko…

Kysytty

Hei, olen saanut tutuilta hyvää palautetta Virpi Hämeen-Anttilan kirjoista. Haluaisin lukea ko. kirjailijan kirjoja itsekin. Selatessa niitä tuli mieleeni; onko kirjat yhtenäinen sarja joka olisi hyvä lukea järjestyksessä? jos on, kerrotko ystävällisesti myös järjestyksen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjat eivät ole yhtenäinen sarja, eli ne voi lukea missä järjestyksessä vaan. Ensimmäinen on vuonna 2003 ilmestynyt Suden vuosi, joka sijoittuu yliopistomaailman. Kirjasta on tehty myös samanniminen elokuva. Seuraavana vuonna ilmestyi Alastonkuvia, joka on kuvaus suomalaisesta taide-elämästä 1950-luvulta 1990-luvulle. Romaanissa Kolmastoista lapsi, vuodelta 2005, aiheena on vanhempien ja lasten välinen suhde. Vuonna 2007 ilmestyi Sokkopeli, joka kertoo nuoruudenystävien uudelleen tapaamisesta. Uusin romaani Muistan sinut, Amanda sijoittuu 1970-luvun poliittisiin vuosiin. Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa http://www.helmet.fi