Otsikko
Olen Punavuoren kirjastossa lauantaiaamuna kello 9.00 - 10.00 ja olen kokeillut kaikki neuvot, mitä löydän avatakseni yllä mainitun sähköpostini ID ja…

Kysytty

Olen Punavuoren kirjastossa lauantaiaamuna kello 9.00 - 10.00 ja olen kokeillut kaikki neuvot, mitä löydän avatakseni yllä mainitun sähköpostini ID ja salasanat ovat oikein Postini on ollut aukeamatta tällä kirjastokortilla nyt 2 viikkoa Omituista kyllä, jos menen muuta kautta tähän sähköpostiin, niin onnistun Omalla kirjastokortillani en näytä onnistuvan Kysyin jo Munkkivuoren kirjastossa onko kirjastokortillani jotain omituista, mutta ei sieltä löytynyt kuin kolmen kirjan laina Voisitteko tarkistaa jonkun atk-gurun kanssa tätä asiaa siellä? Kiitos huomaavaisuudestanne Toivottavasti tämä viesti auttaa siihen että sähköpostini aukeaa ja voin lukea vastauksenne sieltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaa siltä, että kirjastokortissasi ei ole vikaa--muuten et saisi Verho-koneen ohjelmia lainkaan auki etkä olisi voinut lähettää tätä tietopalvelukysymystä.
Suurilla postipalvelimilla voi olla ruuhkaa ajoittain, mutta jos tunnus ei ole kahteen viikkoon toiminut, tuskin on siitäkään kyse. Kirjaston koneen selainasetuksista kannattaa tarkistaa Cookies- asetus. Jos käytät Netscape Communicator -ohjelmaa tämä löytyy valikosta Edit / Preferences / Advanced. Siellä pitää olla valittuna kohta "Accept all cookies". (Tämänkin pitäisi kirjaston koneissa olla valmiiksi laitettuna.) Internet Explorerissa vastaava löytyy kohdasta Internet-asetukset / lisäasetukset ja valinta "hyväksy evästeet aina".
Kannattaa kokeilla myös eri selaimia silloin kun jokin asia ei tunnu toimivan. Jos olet Netscape -selaimessa, kokeile myös Internet Exploreria ja päinvastoin.
Muistatko tunnuksesi varmasti oikein?
Suosittelen, että varaat koneajan esimerkiksi Kirjakaapelilta, jossa sinua ehkä osataan neuvoa paremmin itse tilanteessa.