Olen pariin otteeseen lukenut amerikkalaisen kirjan, jonka nimen olen unohtanut. Kirjan tarinassa esiintyi Jaja tytöt, perhe eli jossain eteläisessä Usassa ja…

Kysytty

Olen pariin otteeseen lukenut amerikkalaisen kirjan, jonka nimen olen unohtanut. Kirjan tarinassa esiintyi Jaja tytöt, perhe eli jossain eteläisessä Usassa ja siihen on jatko osa, missä sama tarina on perheen tytön silmin. Haluaisin taas lukea sen....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Rebecca Wellsin kirjat Autuaitten alttareilla (alkuteos 1992, suomeksi 2002) ja Jumalaiset Jajasiskot (alkuteos 1996. suomeksi 1999). Sarja on itse asiassa trilogia. Kolmatta osaa Ya-Yas in Bloom (2006) ei ole suomennettu, mutta  Helmet-tietokannasta se löytyy ruotsiksi nimellä Ya-Ya flickornas väg till fullkomlighet. Sarja sijoittuu Louisianassa asuvasta Walkerin perheestä. Kaksi ensimmäistä osaa kertovat äitien ja tytärten tarinaa eri näkökulmista 1960-luvulta 90-luvulle. Kolmas osa sijoittuu 1930-luvulle.