Otsikko
Olen nuorempana lukenut kirjan jonka nimen ja kirjailijan olen unohtanut. Juonessa pääosassa on ensin tyttö joka on muistaakseni palvelijana tmv rikkassa…

Kysytty

Hei, olen nuorempana lukenut kirjan jonka nimen ja kirjailijan olen unohtanut. Juonessa pääosassa on ensin tyttö joka on muistaakseni palvelijana tmv rikkassa talossa ja rakastuu talon poikaan. Tämä suhde kuitenkin muistaakseni pilataan pojan perheen toimesta. Lisäksi muistan, että tyttö kasvaessaan perustaa kosmetiikkayrityksen, josta tulee erittäin tuottoisa ja jonka kilpailija on Elizabeth Arden. Pääosan naisen poikia tai muita sukulaisia lähtee taistelemaan Vietnamin sotaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Helena Rubinsteinin kirja Elämäni kauneudelle? Kyseessä on Kirjayhtymän vuonna 1966 julkaisema Rubinsteinin elämäkerta. Hän oli kosmetiikkayrittäjä ja perusti samannimisen yrityksen 1900-luvun alkupuolella. Elizabeth Arden oli hänen kilpailijansa. Ensimmäinen maailmansota pakotti Rubinsteinin muuttamaan Pariisista Amerikkaan.

https://www.jewishvirtuallibrary.org/helena-rubinstein