Olen lukenut 9-vuotiaan poikani kanssa mm. seuraavat klassikot: Tom Sawyerin ja Huck Finnin seikkailut, Musta veljeskunta (kaikki osat), Monte Criston kreivi,…

Kysytty

Olen lukenut 9-vuotiaan poikani kanssa mm. seuraavat klassikot: Tom Sawyerin ja Huck Finnin seikkailut, Musta veljeskunta (kaikki osat), Monte Criston kreivi, Aarresaari, Robinson Crusoe ja kaikki Astrid Lindgrenit. Muistuuko mieleenne muita hyviä vastaavia seikkailu- tms. klassikoita, jotka hänen ikäiselleen sopisivat. Kiitos tiedoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löydätte varmasti poikanne kanssa monia klassikoita ja uudempiakin seikkailukirjoja, joissa on klassikkoainesta.

Tässä muutama ehdotus:
Vanhempia klassikoita : Cooper, Nahkasukka - sarjat,
Swift, Gulliverin retket,
Kipling, Viidakkokirja,
Lagerlöf, Peukaloisen retket villihanhien maassa.

Fantasiankirjallisuus:
Ende, Momo, Tarina vailla loppua,
Tolkien,Taru sormusten herrasta,
Lewis, Narnia-sarja,
Norton, Keksijät-sarja.

Suomalaisia lastenkirjoja:
Aapeli, Koko kaupungin Vinski,
Riikkilä, Pertsa ja Kilu -sarja.