Olen lahjoittanut useampaan vaskikirjastoon kuuluvaan kirjastoon kirjoittamani kirjan. Kuinka näiden kirjojen käyttö jakaantuu? Kirjataanko ne kaikki…

Kysytty

Olen lahjoittanut useampaan vaskikirjastoon kuuluvaan kirjastoon kirjoittamani kirjan.
Kuinka näiden kirjojen käyttö jakaantuu? Kirjataanko ne kaikki vaskikirjaston lainattavaksi, huolimatta siitä milloin ja mihin kirjastoon ne on aikanaan lahjoitettu.
Kuinka kauan kestää kunnes ne ovat asiakkaiden lainattavissa?

Vastaus

Vastattu

Vaski-kirjastoilla on yhteinen kokoelma  siten, että aineisto on lainattavissa asiakkaan Vaski-kirjastokortilla koko alueella, mutta aineisto rekisteröidään  jokaisessa kunnassa oman kirjaston niteiksi. Esimerkiksi Uudenkaupungin kirjastoon lahjoittamasi niteet odottavat vielä luettelointitietoja, eivätkä siksi näy Vaskin verkkokirjastossa.