Otsikko
Missä kappaleessa lauletaan "Merimies, merimies, laivas jatkaa kulkuaan, merimies kohtaloon kenties tuntemattomaan"?

Kysytty

Hei! Olen kysynyt tätä kappaletta jo aiemmin, tarkemmin sanottuna 21.9.2016. Silloin en osannut kuin kuvailla kappaletta, mutta nyt laitan teille sen äänitiedostona. Kappale on ollut aikanaan C-kasetilla, jolla samalla kasetilla on ollut Jarno Sarjasen Kuubalainen serenadi. Kuka esittää? Kaikki silloin ehdotetut vaihtoehdot eivät tuottaneet tulosta, mutta liitteestä pääsette itse kuuntelemaan tätä erikoisen hyvää ja merimieselämää oikein kuvaavaa kappaletta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Pepe Willbergin esittämä Merimies, vaan ei se Pepen tunnetuin sellainen eli cover Procol Harumin kappaleesta A Salty Dog. Tämä toinen Merimies-kappale on Markku Suomisen sävellys ja Pertti Lähteenmäen sanoitus. Kappaleen ovat Pepen ja Suomisen itsensä ohella levyttäneet ainakin Jussi Nummi ja Jaritapani Koskinen. Valitettavasti emme onnistuneet saamaan tarkkaan selville milloin ja missä muodossa lähettämäsi versio on julkaistu. Se on kuitenkin sisältynyt kasettisi lisäksi ainakin Poptorin julkaisemalle Pepen kokoelmalevylle. Suomisen, Nummen ja Koskisen levytykset ovat saatavilla kuunneltavaksi joidenkin kirjastojen kokoelmista.

14 ääntä

Kommentit

Kiitos. Erinomainen vastaus.Tämä on mukava yllätys. Kannatti kysellä ja odottaa.